paulkaufman.nl

Coronavirus & Marketing: de beste blogs en podcasts

De coronacrisis heeft een enorme impact op de wereld. En ook marketeers worden ermee geconfronteerd.

Door lockdown-maatregelen is het consumentengedrag drastisch veranderd. Waar mensen eerst nog volop reisden en uiteten gingen, werken ze nu vanuit huis en vermijden fysiek contact. Het is een verschil van dag en nacht.

Voor marketeers levert deze situatie nieuwe uitdagingen en misschien zelfs kansen op. Daarom heb ik een lijst met blogs, artikelen en podcasts samengesteld, die ons meer kunnen leren over marketing tijdens de coronacrisis.

Doe er je voordeel mee en zorg goed voor elkaar!

Blogs over marketing en het coronavirus

De onderstaande blogs staan bol van inzichten en oplossingen voor marketeers. Gezien mijn achtergrond ligt het zwaartepunt bij SEO en content marketing.

Wil je weten hoe je met SEO op de coronacrisis moet anticiperen? Lees mijn blog over SEO in crisistijd.

What did we learn after 1 month of COVID-19?

Izzi Smith van Ryte onderzocht 4880 Google Search Console accounts om de organische trends na één maand corona te analyseren. Haar bevindingen leiden tot weinig verrassingen, maar het geeft toch een goed en zeer compleet beeld van de huidige situatie.

Lees de (uitgebreide) blog (Engelstalig)

Marketing in a Recession: Budget Cuts – The Scalpel vs The Sledgehammer

Je bent een PPC-marketeer en je MOET bezuinigen. Maar hoe pak je dat aan? Deze blog van Seer Interactive helpt je op weg. En zoals de titel al doet vermoeden: bezuinig liever met de scalpel dan de voorhamer.

Lees de blog (Engelstalig)

How COVID-19 Has Impacted Google Ads Results for 21 Industries

De corona-uitbraak heeft niet alleen invloed op ons dagelijks leven, maar ook op de manier waarop we zoeken. Mark Irvine van Wordstream deed een uitgebreid onderzoek naar de impact van COVID-19 op Google Ads.

Lees artikel (Engelstalig)

Consumer trends during COVID-19

Lockdown-maatregelen hebben een grote impact op het consumentengedrag. In dit artikel van Talkwalker lees je over de belangrijkste trends.

Lees artikel (Engelstalig)

Market Winners and Losers of COVID-19

“In any major economic disruption, some industries will drop, and others will gain. The coronavirus is no exception.” SEMrush onderzocht de belangsrijkte winnaars en verliezers van deze crisis. Aanrader voor alle SEO- en SEA-experts.

Lees artikel (Engelstalig)

Wat China ons leert over bedrijfsherstel na corona…

… alles draait om snelheid. Dennis Potgraven, chief strategy officer for Greater China van de Havas Group, benadrukt in deze gastblog op Adformatie het belang van snelheid bij bedrijfsherstel.

Lees het artikel, met veel tips voor als de storm straks gaat liggen.

Rand Fishkin: Marketing in Times of Uncertainty

Tijdens deze Whiteboard Friday geeft MOZ-oprichter Rand Fishkin een aantal handige tips voor marketing tijdens de coronacrisis. Inclusief video.

Lees de blog (Engelstalig) 

Podcasts over marketing en het coronavirus

Podcasts zijn een fantastisch medium om van de laatste ontwikkelingen op de hoogte te blijven, ook als het om het coronavirus/COVID-19 en marketing gaat. 

Hieronder heb ik een lijstje gemaakt van de meest spraakmakende podcasts over dit onderwerp.

Ben je op zoek naar meer podcast-tips? Bekijk dan mijn overzicht van de beste podcasts over SEO en online marketing.

What marketers need to do during lockdown 

Welke business impact heeft Corona op Search?

Jeroen Wollaars over Nieuwsuur en 17 miljoen virologen

Stop marketing in a crisis? With Jon Henshaw

Bekijk meer blogs